Alnick Castle (Harry Potter kasteel!) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Alnick Castle (Harry Potter kasteel!) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Alnick Castle (Harry Potter kasteel!)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

24 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Weer: mooi weer, droog met een beetje wind
Vandaag gaan we naar het kasteel van Harry Potter toe! Dit ligt in het plaatsje Alnick en daar zijn de 'kasteelopnames' gedaan o.a. die van de eerste vliegles van Harry (voor de insiders). Het wordt al 700 jaar bewoond door de hertog en hertogin van Northumberland.
Het kasteel is waanzinnig en met name de prive binnenvertrekken die open gesteld zijn voor het publiek zijn echt fantastisch qua inrichting en versieringen. Om het voor kinderen aantrekkelijk te maken was er in iedere kamer een klein wit uiltje en groen draakje verstopt. Dat was dus een leuke zoektocht voor Laura waar ze een leuke button als beloning voor kreeg.
Voor het kasteel nog lekker even gepicknicked en toen terug naar de camping. 's middags zijn we naar Embleton gegaan een dorpje verderop voor wat boodschappen en daarna Laura lekker laten spelen in een speeltuin.
Avondeten was pasta dus dat is altijd goed!
Van de eigenaar kregen we te horen dat we konden blijven en daar waren we erg blij mee want het is een fijne camping.

• 29 Juni 2010 - 14:12

Yvonne:

Gaaf dat jullie in het kasteel van Harry Potter zijn geweest! En wat is Engeland toch mooi he? Wij willen er ook heel graag nog een keer heen om er nog veel meer van te zien.
    Groetjes,