Trip naar Farne Island (papegaaiduikers!!) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Trip naar Farne Island (papegaaiduikers!!) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Trip naar Farne Island (papegaaiduikers!!)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

25 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Weer: eerst bewolkt daarna stralend, weinig wind
Vandaag staat een boottrip naar de Farne Island op het programma (met Billy Shiels) alwaar we bij Staple Island aan land zullen gaan voor een uurtje om de diverse broedvogels te kunnen fotograferen.
Gelukkig was er nauwelijks wind en lag de boot dus rustig in het water (wel zo lekker voor mij!). Eerst zijn we naar de zeehonden geweest en toen door naar het eiland. Daar heel veel papegaaiduikers gezien die overal in de grond hun nesten hadden zitten en druk bezig waren met voeden. Het blijven koddige dieren om naar te kijken en oh zo grappig. Er waren nog verschillende soorten aalscholvers en zeemeeuwen gezien maar voor ons waren de papegaaiduikers toch wel het hoogtepunt!
Terug op de boot viel Laura letterlijk om van moeheid de totale trip had dan ook ruim 3 uur geduurd. In Seahouses waar de boten vanuit vertrekken hebben we nog even lekker gelunched en na wat boodschappen op huis aan voor het middagslaapje van Laura.
Jeroen heeft als edelmoedige heer een tweetal (hopeloze) dames geholpen met het opzetten van de voortent waarvoor ze hem eeuwig dankbaar zullen zijn. Hij stond nu in 30 minuten in plaats van de 3 uur die ze normaal nodig hadden……..
Na een soepmaaltijdje en nog wat voetballen verder niet echt meer iets gedaan die dag.

• 29 Juni 2010 - 06:06

John:

Volgens mij mazzelen jullie enorm met het weer. (wij ook trouwens het is hier tropisch aan het worden).

Dus het begrip, het regent altijd in Engeland, gaat niet op.

Oh ja voor de zekerheid (voor het geval het beltegoed van Rogier op is), Nederland heeft gewonnen (2-1) en gaat nu vrijdag tegen Brasil.

Heel veel plezier nog!!

Laterrrr