Stoomtrein - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Stoomtrein - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Stoomtrein

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

18 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ambleside

Vrijdag 18 juni; stoomtrein vanaf Lakeside
Weer: eerst bewolkt later in de middag stralend weer
Vandaag is alweer onze laatste dag in het Lake District voordat we morgen verder gaan met het verkennen van Noord-Engeland. Omdat het weer er niet echt heel mooi uitziet besluiten we niet te gaan wandelen wat eerst de bedoeling was maar nog een stoomtrein te nemen. Deze gaat vanaf Lakeside wat aan het andere puntje van Windermere ligt. Dus daar rijden we eerst naartoe. De trein is weer een succes, dit is een groter exemplaar compleet met hele oude coupes waar Laura het stof uit de bankjes laat vliegen door haar gespring en capriolen.
Na het treintje eten we wat in een leuk tentje aan het Windermere alvorens via een mooie bosweg terug te rijden naar de camping. Terwijl Laura slaapt maken wij plannen voor de volgende morgen en zijn we allebei in de zon in slaap gevallen.
's middags hebben we het rustig aan gedaan en zijn we lekker in de speeltuin wezen spelen. Laura heeft nog achter de konijntjes aangezeten die helaas geen zin in haar hadden. Gezellig met z'n allen op de schommel, van de glijbaan en wezen voetballen. Toen was het tijd om richting tent terug te gaan en lekker wat te eten. Het maaltje van tartaartjes, erwtjes en appelmoes ging er vlot in.
Toen Laura eenmaal op bed lag hebben wij de buitentent afgebroken en het meeste alvast ingepakt zodat we morgen zo op pad kunnen. Nog even genieten van een boek en toen ons bed in.

• 23 Juni 2010 - 16:39

Marja:

Ja leuk leesvoer.
    Net als een boek. Beetje jammer dat er zo weinig plaatjes zijn en geen cover.
    Maar verder een 10 hoor.
    Groetjes Marja