Naar Northumberland - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Naar Northumberland - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Naar Northumberland

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

19 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zaterdag 19 juni; reisdag naar Northumberland
Weer: zonnig maar koeler, rond de 16 graden met een fors windje
Vanmorgen de laatste dingen ingepakt en nog even zonder caravan naar het dorpje gereden voor wat boodschappen. Toen de caravan aangehangen, spiegels erop gezet, lampen gecontroleerd en daar gingen we weer.
De rit vandaag is niet al te lang; zo'n 130 kilometer om bij Halthwistle te komen waar onze volgende camping is: Hadrian's wall caravan and camp site (zie hun website).
De reis ging eerst nog even via het Lake District zodat we nog even konden genieten van de mooie uitzichten. En natuurlijk kwam Jeroen een bus tegen op een erg smal stukje maar met passen en meten ging het toch lukken.
De tomtom had een short cut bedacht die over een smalle B weg ging. Daarna een stuk gewone weg met een hellingspercentage van 14% maar die konden we vlot in z'n 3 met caravan nemen!
Een stuk snelweg en toen weer binnendoor. We waren duidelijk in een heel ander gebied gekomen. Hier is het landschap open en glooiend en kan je gigantisch ver kijken. Ook is het zo dun bevolkt dat het heel verlaten overkomt; echt waanzinnig om te zien. Al snel vonden we de camping en kregen we een mooi plekje op een grasveld naar het sanitair met uitzicht op de heuvel met schaapjes (waar zie je ze hier niet!) aan de overkant. Het uitzicht vanaf de caravan rondom is wederom waanzinnig mooi en heel anders dan we in de Lake District hadden.
Terwijl Laura haar middagslaapje deed (ahum ze was eigenlijk alleen aan het babbelen en keten) hebben we de buitentent opgezet wat nog een hele klus bleek te zijn op deze schuine ondergrond. Maar het staat allemaal weer. 'S middags even in het dorpje geweest wat een echt slaapstadje is. Nergens iemand die de uitslag van Nederland-Japan wist te vertellen maar wederom gaf Rogier ons het verlossende bericht dat we gewonnen hebben met 1-0. Volgens onze berekening zijn we nu dus winnaar van de poule en zeker door…
Bij de take away chinees wat lekkers opgehaald en dit op de camping opgegeten. Daarna nog wat gespeeld met Laura met de bal en toen zijn we snel de tent ingegaan want het koelde flink af. Ook in de caravan was het rond 9 uur al echt frisjes en we hebben uiteindelijk de kachel aangezet en ook 's nachts aangelaten omdat het teveel afkoelde.

• 23 Juni 2010 - 06:32

Ilja:

Het klinkt weer als een heerlijke vakantie. Hier in Holland wordt het eindelijk ook weer wat warmer.Heel veel plezier in jullie laatste weekje.

• 23 Juni 2010 - 16:36

Marja:

Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Ik geloof dat mijn smsjes niet bij jullie zijn aangekomen. Geniet nog lekker en welke weg hadden jullie zo'n oponthoud??
    Kussss allemaal

• 24 Juni 2010 - 21:09

Pauline:

Ha natuurgenieters,
    Weer even met de benen op het voetbalveld: wederom heeft oranje gewonnen, 2-1 dit keer.
    groetjes en nog veel plezier!
    Gaan wij ook hebben, het wordt eeeeeindelijk warm dit weekend.

• 27 Juni 2010 - 20:13

Martien:

Hoi, hoi, zo te lezen hebben jullie goed naar jullie zin daar. Hopelijk kunnen jullie een beetje relaxen met z'n drietjes. Hier was het vandaag 28 graden, best warm. En morgen moet Nederland om 16.00 tegen Slowakije. Hopelijk weer winst! Groetjes en geniet nog even. Geef Laura een dikke kus van Eva, ze mist haar wel op de gym!