Tuin - Beatrix Potter en speeltuin - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Tuin - Beatrix Potter en speeltuin - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Tuin - Beatrix Potter en speeltuin

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

17 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ambleside

Donderdag 17 juni: tuinen, Peter Rabbit en een heerlijk avondje aan het Windermere
Weer: fantastisch, nog warmer rond 25 graden met af en toe wat bewolking
Vandaag gaan we naar een Engelse tuin toe om wat ideeen voor thuis op te doen. Eerst lekker ontbeten en daarna op pad richting Windermere. Vlak daarvoor ligt een tuin van een botanische groep. De tuin bestaat uit verschillende thema gedeeltes en daar lopen we heerlijk door rond. Je mag zelfs de perken zelf in stappen om de bijbehorende naambordjes te lezen dus daar maak ik graag gebruik van. Helaas hebben ze geen thee of koffie en daar was Jeroen nu zo aan toe……Laura dribbelt vrolijk over het gras en maakt de gekste capriolen. Heerlijk om te zien. Omdat het zo helder is kijken we over Windermere lake uit en dat is zeker de moeite waard.
Na het bezoek besluiten we richting Windermere door te rijden op zoek naar koffie en thee. Uiteindelijk belanden we daardoor in "the world of Beatrix Potter' waar helaas de theetuin gesloten is. Maar het museum zelf met grote beelden van haar geliefde dieren uit de boeken zoals Peter Rabbit en moeder gans maken bij Laura heel wat enthousiast gebabbel los. Hier brengen we een klein uurtje door en daarna gaan we terug naar de caravan voor de lunch alvorens de kleine in bed te stoppen (die natuurlijk al in de auto op de terugweg heerlijk in slaap gevallen was…).
Zelf nog lekker buiten gezeten en wat bij geslapen want vannacht was Laura heel onrustig omdat ze last heeft van haar kiezen. Dat wordt dus nog wat de komende dagen!
Na het slaapje weer gezellig wat gegeten alvorens in de auto te stappen om een pub te vinden aan het Windermere. Uiteindelijk de auto aan het einde van het dorp neergezet en toen gaan lopen bij de pier waar ook de cruiseboten aanleggen. Daar zit de Windermere Inn; absolute aanrader!! Waanzinnig gelegen aan het meer, met een grote tuin met allemaal gezellige bankjes uitkijkend over het meer. Vanaf 18 uur wordt er eten geserveerd en dat was hartstikke goed. Omstebeurt zijn we met Laura aan de waterkant naar de eendjes en ganzen gaan kijken en na het eten heeft ze heerlijk met een joggie van 3 gespeeld terwijl wij genoten van het uitzicht en de zonsondergang met een heerlijk koppie koffie en thee.

• 17 Juni 2010 - 16:13

Marja:

Wat klinkt het allemaal geweldig. Door jullie verslag te lezen krijg ik nog meer zin in vakantie. Het weer in Nederland is redelijk goed.
    Geniet nog maar lekker verder hoor en inderdaad kinderen vinden kamperen helemaal geweldig. Kuzzzz

• 18 Juni 2010 - 20:26

Pauline:

Hoioi
    Zo, lekker aan het genieten? Klinkt goed hoor, die reisverslagen! En wat een megareis hebben jullie gehad, Engeland klinkt zo dichtbij! Ik heb Laura al duidelijk te lang niet gezien: is alweer een hele dame op die foto. Nora geniet nu volop van alle oranje festiviteiten. Ik had al een oranje 'kapje' voor haar gekocht (uiteraard) komt Nop vandaag thuis met een toeter en een opblaaskroon. Helemaal feest, klaar voor morgen. Ik hoop dat het bij jullie wat warmer is dan hier, want de kachel slaat bijna weer aan. Gelukkig gaan wij over 14 dagen met vakantie, net als jullie weer terugkomen. Hee, maak er nog een paar gezellige weekjes van!
    liefs
    Pauline

• 21 Juni 2010 - 07:30

John:

Leuk leesvoer!

Geniet er met een bakje koffie als start van de ochtend telkens van.

Zitten de vingers van Jeroen in het gips?
    We lezen weinig van hem!

Laterrrr

knuffel voor Laura! namens Joyce en ook wel een beetje van Sander.

• 21 Juni 2010 - 14:12

Yvonne:

Wat klinkt het heerlijk! Wij vonden Engeland ook zo geweldig om te kamperen.
    Gaaf dat Laura het ook zo leuk vindt. Jullie hebben gelukkig goed weer, moet je altijd maar weer afwachten.
    Als Laura veel last heeft van haar kiezen kun je haar teentjes zachtjes masseren. Op de tenen zitten de reflexpunten voor de tanden en kiezen. Het meest pijnlijke teentje correspondeert met de zere tand/kies. Probeer het maar.

Groetjes, Yvonne