Met de boot en wandelen - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Met de boot en wandelen - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Met de boot en wandelen

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

15 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ambleside

Dinsdag 15 juni: 'steamer' over Ullswater + wandeling Pooling Bay
Weer: zonnig, rond de 22 graden
Vandaag weer heerlijk rustig aan opgestart en toen met de auto richting Glenridding gegaan. Hiervoor moesten we weer over een pas heen via een eerste 'short cut' met de toepasselijke naam "The struggle". Mah 20% stijgen daar draaien wij de hand niet meer voor om hoor! Maar wel mooi om te doen.
Bij Glenridding nemen we de boot over Ullswater, het 1 na grootste meer van dit gebied en volgens velen het mooiste. De tocht van ruim 1 uur was ook fantastisch met mooie vergezichten en heerlijk zo even op het water zijn. Laura vermaakte zich best en de mensen om haar heen ook terwijl ze overal rondliep met haar mini-zwemvestje aan.
Aangekomen in Pooley Bridge eerst heerlijk een lunch genomen bestaande uit scrambled eggs…..daarna begonnen aan een wandeling van 3,5 miles die uitgroeide tot 5 miles omdat we (jawel!) fout liepen!
Maar dat mocht de pret niet drukken want de tocht was erg mooi en liep door bosgebied, weilanden met grazende schaapjes en koeien, over erven van oude kastelen en landhuizen (Dacra en Dalemain) zo terug langs het watertje naar Pooley Bridge. Onderweg bij Dalemain lekker een thee gehad terwijl Laura liggend op het gras was probeerde te slapen. Haar middagslaapje hebben we vandaag even om zeep geholpen……en in de drager had ze het te druk met rondkijken om in slaap te vallen.
Terug in het dorpje nog een lekker ijsje gegeten en toen weer op de boot naar Glenridding.
Aldaar besloten om maar voor pub food te gaan omdat het al 18 uur was. Nou dat was een goed idee want we hebben werkelijk heerlijk gegeten en ook Laura heeft gesmuld van haar pasta bolognese.
Terug over de pas heb ik het stuur overgenomen om zo ook weer eens te oefenen in het rijden aan de linkerkant en het nemen van steile hellingen en dalen.
Veilig op de camping Laura lekker in haar bedje gestopt en zelf nog genoten van een rustig avondje lezen in de voortent/caravan.

• 17 Juni 2010 - 16:14

Marja:

Leuk hoor de namen van plaatsen die jullie noemen zoek ik op op de kaart.
    Grappig