Jasper naar Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Jasper naar Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Jasper naar Lake Louise

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

24 September 2009 | Canada, Lake Louise

Donderdag 24 september

Vanmorgen rustig aan gedaan en lekker op ons gemak ontbeten en afgekoppeld. Het is vanmorgen lekker weer. De lucht is alweer blauw. We gaan eerst nog even het plaatsje Jasper in om een paar dingen te kopen, (alweer) een keer te tanken en ook de propaan te vullen.
Daarna op pad over de Icefield Parkway. Een weg van ruim 270 Km tussen Jasper en Banff. Wat een fantastische weg is dit. Van het begin tot het eind van deze weg rijden we van het éne fantastische panorama naar het andere. Het is haast niet te bevatten. We stoppen regelmatig om van de mooie uitzichten te genieten.

We stoppen ook bij Athabasca Falls. Geweldige watervallen die met donderend geweld in een kloof storten. Wat een natuurgeweld. Via een goed aangelegd paden-stelsel kunnen we de watervallen van diverse kanten bekijken.

We rijden weer door en komen na de nodige stops bij de Columbia Icefield. Vanaf de parkeerplaats lopen we met Laura in de rugdrager naar de gletcher. Het is minder koud dan we dachten maar hebben ons voor de zekerheid toch maar goed ingepakt.
Kort daarna zien we langs de weg nog een groepje bighorn sheeps (een soort berggeiten) waar we even stoppen om ze te bekijken en te fotograferen. Natuurlijk nemen we ook nog foto’s van de ‘bridal veil falls’ en het bordje van ‘honeymoon lake’ ter ere van onze huwelijksreis.

Daarna weer door verder naar Lake Louise (het plaatsje). Daar komen we eind van de middag aan, we gaan door naar de camping waar we overnachten.
Laura is helemaal door het dolle heen, ze weet van gekkigheid niet meer wat ze moet doen. Ze wil haar schoentjes en jas aan en we gaan met haar buiten lopen. Daar vind ze het geweldig om hellinkjes af te rennen. Ze blijft aan de gang op-en-neer, op-en-neer, op-en-neer….
Daarna gaan we lekker eten en moe naar bed.

We hebben ook weer nieuwe foto’s op de website geplaatst.

VRAAG: Kan iemand ons vertellen wat “Awoesj” betekent. Laura blijft dat maar herhalen en kijkt ons dan heel doordringend aan, zo van begrijp je me nou niet….???? Graag suggesties wat dit kan betekenen.

Km gereden: 240 km
Km totaal: 2186 km
Plaats: Lake Louise
Camping: Lake Louise campground

• 27 September 2009 - 17:15

Mijna:

hallo wat een prachtige weg he dat vergeet je nooit meer maar het gaat gelukkig goed zo met laura he
    veel liefs p m en oma

• 27 September 2009 - 19:45

Gerard En Marja:

Geen idee wat Awoesj betekent maar volgens mij heeft ze het heel erg naar dr zin. Jammer dat ze het zich later niet meer kan herinneren.
    Maar ze zal de foto's hebben. Ben erg benieuwd naar de foto's. Ow en al die dieren geweldig hoor. Groetjes van ons allemaal

• 28 September 2009 - 12:31

John:

awoesj is dat misschien gewoon niessen? spreekt ze er vochtig bij? ja dan is het niessen.

Veel plezier allemaal nog en prachtige foto's!

• 29 September 2009 - 13:47

John: