Peachland - Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Peachland - Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Peachland - Harrison Hot Springs

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

02 Oktober 2009 | Canada, Harrison Hot Springs

Woensdag 30 september 2009

We hebben een mooi uitzicht als we wakker worden. We kijken recht uit over het meer. We komen langzaam op gang en staan nog even met de andere Nederlanders te praten die achter ons staan. Die hebben nog een lange reis voor de boeg. Ik ben toch blij dat wij vroeger waren (met al dat mooie weer) nu begint het echt om te slaan naar herfstweer.

We besluiten om over de snelweg richting Hope te rijden. Het is een fikse afstand 270 Km en anders komt er nog eens een 70 extra kilometers bij. Het zal ook behoorlijk wat tijd schelen.

Het is evengoed een mooie snelweg met prachtig uitzicht. We komen door veel verschillende soorten landschap van heel droog tot mooie groene bossen in de bergen / heuvels. Als we op een gegeven moment door de bergen rijden zien we bij de optrekkende wolken dat het daar al gesneeuwd heeft en even later rijden we er bijna tot op de hoogte van de sneeuw. Het ziet er wederom prachtig uit.

Als we langs een meertje komen zien we daar zelfs een moose (eland) staan. Het is de eerste die we zien tijdens deze vakantie.

Hope is een leuk plaatsje, hier is trouwens de film Rambo opgenomen. We gaan hier voor de laatste keer tanken met de camper. Voor iedereen in Nederland nog even een wrang feit: De benzine is hier ongeveer 62 Euro cent per liter….!!!!

We rijden verder en gaan naar Harrison Hot Springs toe. Hier zijn verschillende campings maar we zijn er niet echt enthousiast over. Dicht op elkaar of op een modderige ondergrond. We rijden nog wat door en komen bij een hele kleine camping (bij een motel) midden in het dorpje. We gaan daar staan en kiezen een mooie plaats met asfalt als ondergrond.

We maken gezellig een pasta klaar en Laura zit lekker mee te smullen.

Morgen hopen we naar het zwembad te gaan waar het warme bronwater naar toegeleidt wordt.

Km gereden: 272 km
Km totaal: 3117 km