Banff - Donald - Reisverslag uit Golden, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Banff - Donald - Reisverslag uit Golden, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Banff - Donald

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

27 September 2009 | Canada, Golden

Zondag 27 september

Heel vroeg liep de wekker al af; 6 uur en toen bedachten we ons dat de poort van de camping pas om 7 uur opengaat. Tja dan de wekker maar wat later zetten. Om 7 uur reden we de camping af; het begon een beetje licht te worden en de bergen werden er mooi door verlicht. We gingen eerst terug naar het stuk wat we gisteren als laatste gereden hebben. Aldaar kwamen we al snel weer bij de groep edelherten waar nu twee mannetjes elkaar aan het uitdagen waren voor een groep met vrouwtjes en kleintjes. Dit ging gepaard met luid gebulder. Waanzinnig om te zien! Even verderop zagen we een vergelijkbaar tafereel. We hebben mooie opnames kunnen maken. Helaas geen beren in dit deel van het park gezien.

Toen door naar de Bow valley park road; de oude weg tussen Banff en Lake Louis. Zodra we de weg opdraaide zagen we een coyote staan. Deze zijn erg schuw en ging er dan ook gelijk vandoor. De rest van de weg goed gespeurd en genoten van het uitzicht maar helaas geen andere dieren meer gezien.

Bij Lake Louise in de plaatselijke bakkerij heerlijk ontbeten. Toen door richting Yoho NP en de stop voor vanacht in de buurt van Golden. Jawel ik heb weer een stukje gereden (voor diegene die hier ‘weddenschappen’ over hadden het is al de 2e keer; meestal rijdt Jeroen en doe ik het spotwerk, gidswerk en vezorgen van Laura en onszelf). In Yoho zijn we naar het Emerald Lake gegaan; dit keer een fantastisch meer in de kleur lichtblauw wat een groot deel van het jaar bevroren is maar nu niet. Ook bij de natural bridge geweest; een brug die uitgesleten is door het water zelf. Daar werd een natuurfilm opgenomen maar de betreffende presentator was een lokale beroemdheid want wij kende hem niet van Discovery Channel ofzo…..

Vervolgens door naar Golden en onderweg nog gestopt voor een groep berggeiten. Al met al weer veel wild gezien vandaag ook al blijft de berenteller op de dik 20 steken (hoeven we ons niet voor te schamen!). Iets voorbij Golden een mooie camping gevonden die we heerlijk met Laura verkend hebben. Echt niks is meer veilig voor onze kleine ontdekkingsreizigster. Na wat eten haar snel in bedje gestopt zodat ze wat kan bijslapen. De tijd is inmiddels weer veranderd in Vancouver tijd (i.e. 9 uur later dan jullie). Het weer was weer stralend ook al wordt het inmiddels wel wat kouder (ong. 18 graden overdag met lichte vorst ‘s nachts).

Dank voor alle reacties en we zijn benieuwd wat jullie van de nieuwe foto’s vinden!

Km gereden: 210 km
Km totaal: 2446 km