Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

26 September 2009 | Canada, Banff

Zaterdag 26 september

We hebben besloten om vandaag een lekkere rustdag te nemen. We blijven in Banff en gaan geen bijzondere dingen doen. Lekker uitrusten en vooral zorgen dat de kleine meid voldoende gelegenheid krijgt om lekker te spelen.

We gaan eerst even rustig ontbijten in de camper om daarna door te gaan naar het dorp. We willen wat boodschappen doen en het dorpje ingaan. In het dorp is het enorm druk, geen plaats meer om de camper ergens te parkeren. Nu herinneren we ons weer, we hadden gezien dat er een streetrace zou zijn (dit blijkt de lokale marathon te zijn). Het hele dorp staat vol.
Marjolein gaat dus alleen de Safeway in en ik ga maar ergens achter in het dorp staan totdat Marjolein me opbelt om haar met de boodschappen op te pikken. Daarna gaan we maar gelijk terug naar de camping.

We lunchen daar en stoppen Laura in bed. Zelf proberen we ook wat uit te rusten.
Daarna gaan we langs een zwembad / kinderspeel paradijs, dit blijkt bij een bungalowpark te horen. Alleen voor gasten, jammer hoor!

De marathon zal ondertussen wel afgelopen zijn. We gaan lekker het dorp in, even winkelen en thee/koffie drinken. Bij de bibliotheek gaan we het dagboek op internet bijwerken. Er is daar ook een hele leuke kinder speelruimte en daar gaan we lekker zitten. Laura gaat daar helemaal door het dolle. Ze loopt te krijsen van de pret. Wat is dat fijn om te zien.

We gaan vervolgens nog twee korte wegen bij Banff rijden waar regelmatig dieren worden gezien. Een weg langs een moerasachtig gebied (wetland) en een andere weg langs bossen en twee meren. We zien eerst wat herten dicht bij het dorp. Daarna komen we ook nog een groep edelherten tegen. Heel mooi om te zien. Laura hebben we ondertussen een potje eten gegeven want het wordt zo toch wel laat allemaal.

Tegen het donker komen we terug bij de camping, stoppen Laura in bed en gaan zelf nog een hapje pasta eten.

We willen morgen heel vroeg opstaan om te kijken of we nog meer dieren kunnen zien op de binnenwegen.

Km gereden: 50 km
Km totaal: 2236 km