Revelstoke - Peachland - Reisverslag uit Peachland, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Revelstoke - Peachland - Reisverslag uit Peachland, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Revelstoke - Peachland

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

29 September 2009 | Canada, Peachland

29 september 2009

Het was bewolkt toen we wakker werden en best wel koud maar gelukkig hebben we geen vorst meer gehad in de nacht. Na een heerlijk ontbijtje hebben we onze spullen gepakt en zijn we door gaan rijden. In eerste instantie was het de bedoeling om hier nog een dag te blijven zodat we naar Mt. Revelstoke konden gaan maar omdat er regen aan komt gaan we verder richting Vancouver.

Onderweg krijgen we inderdaad met wat buien te maken maar dat belemmerd ons niet in het genieten van de mooie omgeving. Als we richting Vernon komen klaart het weer op. Dit deel van Canada staat dan ook bekend als zijnde warm en zonnig. De dalen worden breder en overal zie je landbouw activiteiten. Langs de weg wordt fruit en groente verkocht in allerlei leuke stalletjes. Als we net voorbij een stalletje met kinderboerderij komen is Laura in slaap gevallen dus rijden we maar door om haar niet wakker te maken.

Na Vernon gaan we een weg op richting een camping die mooi aan een meertje ligt; de weg wordt steeds slechter. Eerst is het nog asfalt; dan is het asfalt met gaten; dan is het gaten met restjes asfalt; toen was het asfalt weg; toen waren er alleen nog maar ribbels en gaten. Gevolg was dat vanalles lostrilde en naar beneden kwam vallen maar gelukkig hebben we geen pech gehad. Avontuurlijk was het wel! Boven gekomen was het een mooi meer met daaraan een camping maar ook koud. Nu al en dat terwijl de camping geen electriciteit had. Dat durfde we met Laura dus niet aan voor de nacht omdat onze verwarming (de fan ervan) maar 2 uur op de interne batterij kan werken en daarna is het op. Dat risico wilde we dus niet nemen. Na een heerlijke wafel met slagroom en bessensaus gingen we de weg weer af naar beneden. Nu rammelde dus alles de andere kant uit, maar het is helaas niet zo dat het dan allemaal weer op de originele plaats uitkomt….

Dan maar door en voorbij Kelowna gereden; een grote stad waar we alletwee niks mee hadden. De eerst volgende camping had buiten al een bordje hangen “adults only” ging dus niet door en riep ook wel vraagtekens bij ons op. De volgende op het lijstje was al dicht en dat was maar goed ook. Die daarna lag fantastisch aan een mooi meer aan een rustige straat en daar zijn we gaan staan. Een buitje hebben we nog gehad maar verder was het vooral genieten van het idylische uitzicht over het meer en de lampjes van de stad die in de verte te zien waren.

Na een heerlijk maaltje met kebab sticks is Laura lekker gaan slapen en hebben wij de reis verder bekeken en nog wat gelezen.

Tot snel! (jawel we komen echt terug en wel zaterdagmiddag rond 2 uur NL tijd!)

Km gereden: 252 km
Km totaal: 2845 km
Plaats: Peachland
Camping: Todd’s RV and camping

• 30 September 2009 - 20:27

Gerard En Marja:

Nee je kunt nog niet naar huis komen want dan ga ik jullie leuke verhalen missen. Je kunt gewoon verlengen hoor. Het is hier toch ook herfst aan het worden hoor. Blijffff. Jullie zijn vast vergeten echt te genieten hoor.
    Kus Marja enne als jullie toch naar huis komen spreek ik je van het weekend wel.

• 01 Oktober 2009 - 09:02

Anton En Martine:

Heerlijk he die "dirt road"?! Hebben jullie wel weer zin om naar huis te komen? Het is zo snel gegaan!!! We willen jullie in ieder geval alvast een hele goede reis wensen en spreken elkaar snel als jullie thuis zijn!