Donald - Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Donald - Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Donald - Revelstoke

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

28 September 2009 | Canada, Revelstoke

Maandag 28 september

Vanmorgen worden we wakker, de verwarming is vaak aangeslagen in de camper vannacht (die maakt behoorlijk lawaai dus dat gaat niet ongemerkt voorbij). Het moet wel erg koud buiten zijn. We maken gebruik van het toilet en…. geen water meer. Dan maar proberen om water te gebruiken vanuit de tank. Dat gaat gelukkig nog wel goed. Het blijkt dat de slang vanaf de waterleiding bevroren is en ook de was ligt bevroren buiten. Gelukkig kunnen we de slang gewoon ontdooien zonder dat deze kapot is gegaan.

Lekker ontbeten en voordat we op pad kunnen gaan is er nog een Nederlander die denkt even gezellig met ons te kunnen komen kletsen. Wat een bal, bla bla bla. Maar als Marjolein en ik hem maar lang genoeg negeren geeft hij het op en laat ons met rust.

In Glacier national park komen we eerst langs een treintunnel die bijna een hele rondje onder de grond draait (om hem niet te stijl te laten gaan). Heel interessant, na 20 tellen weer verder. We gaan boven in de pas naar een restaurantje om even lekker te lunchen. Marjolein neemt een soep met een salade. Ik besluit om maar eens een hamburger te nemen (ik kan moeilijk Canada verlaten, zonder eens een keer een hamburger te eten).

We komen daarna aan bij het plaatsje Revelstoke. We waren bang dat dit net zo ongezellig zou zijn als het stadje Golden waar we eerder door gekomen zijn. Niets is minder waar. Het is een heel leuk en gezellig stadje. De camping waar we uiteindelijk komen is leuk en mooi als een parkje aangelegd met allerlei gezellige details. Je met een brug over de rivier over en komt dan in het centrum van Revelstoke uit. Er is een schommel en Laura kan er heel leuk op het gras spelen.

’s Avonds gaan we in het dorp lekker uit eten bij “The crazy idiot grill and bar”. Een leuk café / restaurant. Lekker gegeten. Laura vind het fantastisch ze loopt de hele tijd rond door het restaurantje en de bar en krijgt van iedereen aandacht. Ze is doodmoe daarna en slaapt al op weg naar de camping.

Zelf vallen we ook om van de slaap. ’s Nachts komen we toch achter een klein nadeeltje van de camping. De trein rijdt er vlak langs. En geloof me de hele nacht door rijden die om de havenklap. Maar heel er genoten van deze dag en ook van de camping.

PS: Laura heeft zelf ook nog een reactie gegeven. Zie de reacties op de 25 september (Jasper – Lake Louise).

Km gereden: 147 km
Km totaal: 2593 km
Plaats: Revelstoke
Camping: Lamp Lighters campground

• 30 September 2009 - 06:28

John:

he gasten, ik ben de tel een beetje kwijt maar komen jullie ooit nog terug? Zo te lezen niet. Prachtig daar hoor, en we lezen het plezier in de verhalen. Knap dat jullie het reisverslag zo goed bijhouden.

Ook goed om af en toe een rustdagie te pakken.
    Voor Laura is het dan ook prettig en jullie hebben een relaxed kind.

Veel plezier nog!

En Marjolein, toch jammer van die beer.

Groetjes en een dikke knuffel voor de meiden.
    Voor Jeroen een heerlijke leverstoot.

• 30 September 2009 - 06:52

Yvonne:

Mooi om te zien dat Laura ook al aardig kan internetten. je kunt niet vroeg genoeg beginnen nietwaar!
    Wat een prachtige foto's, gewoon ademloos mooi af en toe!

• 30 September 2009 - 07:10

Marina:

Inderdaad erg leuk hoe Laura die reactie heeft gedaan ... ik vind wel dat ze al een beetje brutaal is voor haar leeftijd hoor !!! hiii.

Hier nog gevraagd aan collega's met kinderen, maar 'awoesj' konden ze ook niks van maken.
    Ooit kom je erachter en zul je verbaasd staan waarom je dat nou niet snapte !!

Nou .. veel plezier nog en doe maar nog meer van zulke mooie foto's maken hoor !!!

Knuffie,

Marina

• 30 September 2009 - 11:28

Mijna:

het is nu genoeg geweest
    laura zegt het zelf
    opa kan dat goed lezen
    die foto met die tandjes vindt ik erg leuk
    ik vindt het zo leuk om te lezen
    kus p m oma

• 30 September 2009 - 16:58

Rogier:

Tja veel te veel te zien dan krijg je dat. Geniet tot op het laatste moment zodat je je straks niet afvraagd waarom ging het zo snel.

Marjolein ik zou nog even een beren pak huren en Jeroen achterna zitten zodat een paar omstanders nog mooie foto's kunnen maken. Is John ook weer tevreden ;-P