Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Jasper

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

23 September 2009 | Canada, Jasper

Woensdag 23 september

Ontwaken na een heerlijke rustige nacht waarbij het niet eens heel erg koud is geweest. Dat klopt ook wel want het is al een aantal dagen weer rond de 28-30 graden en dat houdt nog zeker 2 dagen aan! Vandaag staan een aantal mooie meren in de buurt van Jasper op het programma. Na de fikse wandeling van gisteren doen we het vandaag even wat rustiger aan.

Na ons ontbijt gaan we rustig richting Lake Maligne; zo’n 50 kilometer hier vandaan. We rijden langzaam voor het geval we nog wild langs de weg tegen komen en dat willen we zeker niet missen! Als eerste stop hebben we Maligne Canyon; een canyon waar het water woest doorheen stroomt en die al zo’n 50 meter diep uitgesleten is. Mooi om te zien. Daarna door naar Medicine Lake; een bijzonder meer omdat hiervan de waterstand steeds veranderd door de aanwezigheid van een ondergronds gangenstelsel. Het water staat nu heel laag maar nog net niet droog; het is een erg mooi gezicht en we lopen er een stukje omheen. Er blijkt ook nog een bepaald soort hert te staan en die wordt natuurlijk ook op de foto gezet.

Toen door naar de hoofdattractie van vandaag; Lake Maligne. Ondanks het rustige rijden hebben we verder geen wild meer gezien maar wel genoten van de mooie hersttinten langs de weg en de steeds veranderende uitzichten met ruige kale bergtoppen en mooie bossen daaronder. Bij het meer hebben we de kleine lekker even in haar tentje gestopt ze was weer zo moe. Wij hebben ondertussen heerlijk buiten gepicknicked en van het mooie weer genoten. Toen een stuk om het meer gelopen met Laura in de drager; dat vindt ze heerlijk. Het was prachtig weer (bijna 30 graden) met mooie uitzichten en weinig mensen op het pad.

Daarna van parkeerplek gewisseld; wij lekker in de campingstoelen buiten zitten lezen en Laura alsnog een tukkie doen. Vervolgens rustig terug naar Jasper; op het eerste deel geen wild gezien maar vlak voor het stadje was een hele verkeersopstopping vanwege een groep ‘elks’ (soort edelhert) aan de zijkant in het gras; wij ook de camper uit en alles op de gevoelige plaat vast gelegd. Al snel werden we door parkwachten gemaand om door te rijden omdat de herten nu in hun bronstijd zitten waardoor de mannetjes agressief gedrag vertonen (…..?!).

In Jasper hebben we vervolgens lekker bij een pizzeria gegeten terwijl Laura netjes haar eigen bordje op had en daarna lekker aan het kleuren (cq kliederen) is geweest. Op de camping hadden we voor deze nacht wel een plek met alles erop en eraan dus kon weer even alles van batterijen etc. opgeladen, water aangevuld en afvalwater gestort worden…..

Km gereden: 110 km
Km totaal: 1946 km