Mount Robson - Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Mount Robson - Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Mount Robson - Jasper

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

22 September 2009 | Canada, Jasper

Dinsdag 22 september

Vanmorgen vroeg al wakker. De verwarming staat vannacht aan en de accu begint al aardig leeg te raken. We zetten de verwarming dus maar even iets lager. Daarna worden we om 7 uur wakker. De lucht is glashelder en we gaan snel buiten kijken hoe het er uitziet bij de rivier en of we uitzicht hebben op de berg Mount Robson. Er hangt een hele dikke nevel boven de rivier, we zien niet de berg maar wel de nevel met de zon erdoor heen met de allerlei silouetten. Prachtig. We gaan daarna in de camper douchen en ontbijten. De zon komt sterker door en de nevel wordt dunner. We hebben dan ook een prachtig uitzicht op Mount Robson. Wat is dat mooi.
We gaan met de camper naar het bovengedeelte en receptie. Daar is een bloemenveltje met dat mooie uitzicht op de berg. We zijn even lekker met Laura bloemen aan het plukken.Ze is helemaal enthousiast. Vandaag wordt het heel mooi weer; strak blauwe lucht en 27 graden.

Daarna door naar het informatie centrum bij Mount Robson, hebben daar koffie en thee gedronken en we besluiten dat we een wandeling bij deze parkeerplaats gaan doen. Ik ben alleen bang dat het zo’n rondje om het park wandeling zal zijn.

Laura in de rugdrager, spullen gepakt en we gaan op pad. Maar de wandeling pakt heel anders uit. In plaats van een eenvoudig rondje is het een enorme stijle klim. De lengte is 4 km maar we moeten wel ruim 400 meter omhoog klimmen. Er lijkt wel geen eind aan het klimmen te komen. Met het zweet op ons rug en verkrampte spieren kijken we iedere keer vol verlangen om een hoek of we er al zijn en dan zien we weer een rottig end klimmen voor de boeg. Maar goe, het is een fantastische wandeling met een mooi uitzichtpunt waar we uitkomen. Laura is erg moe maar weigert te slapen en zit lekker achter in de rugzak heen en weer te swingen.

Na het wandelen gaan we lekker (laat) lunchen en daarna met de camper door richting Jasper. Dit is een hele mooie weg, prachtige landschappen, weidse vergezichten en dat in combinatie met de strakke blauwe lucht.
In Jasper gaan we nog even kort het dorp in. We gaan ook even langs het informatie centrum en doen wat noodzakelijke boodschappen. Dan snel door naar de campground. Dit is een mega camping met ruim 700 plaatsen. De enige in de omgeving die nog open is. We staan gewoon in een lange rij om ons in te checken voor deze camping. De plaatsen met elektriciteit en afvoer zijn allemaal al bezet voor vanacht. Deze nacht dus zonder voorzieningen en morgen nog wel een andere plek met aansluitingen.

Nog niet verteld maar de camper sluiten we normaal gesproken op de campings aan op elektriciteit, waterleiding en afvoer. Als dit niet aanwezig is dan hebben we onder de camper een watertank, afvoertank en een accu om de nacht met elektriciteit door te komen.

Laura is, omdat ze niet wou slapen vanmiddag, helemaal op van de moeheid, ze moet om alles huilen en niets is meer goed. Na het eten (en niet te vergeten het toetje) stoppen we haar gelijk in bed.

Ik werk nog even dit verslag bij. Het zal ook niet laat worden voordat we zelf gaan slapen.

Bedankt voor het lezen en allemaal groetjes van ons.

Km gereden: 107 km
Km totaal: 1836 km
Plaats: Jasper
Camping: Whistlers campground

• 24 September 2009 - 09:55

Gerard En Marja:

Halloooo luitjes in canada. Smorgens open ik me mail in spanning of er berichten van jullie zijn. Heel leuk. Enne wat nieuwe foto's ben ik heel nieuwsgierig naar. Kuzzzzzz

• 25 September 2009 - 13:41

Mijna:

hallo ik zie allemaal van die bekende namen zijn jullie ook bij moraine lake geweest
    we vonden het zo fijn dat jullie gebeld hadden
    geniet er maar goed van dag laura schatje van ons jullie ook hoor

• 26 September 2009 - 17:37

Rogier:

Hoi, Ik weet niet wat dat is met die Amerikanen en Canadezen. Geven ze een easy hike aan blijk je jezelf het schompes te moeten klimmen! Je ziet geen vreemde ervaring. Het beste aan al dat is wel dat de beloning die je krijgt in de vorm van de view (of beesten die je tegenkomt (in ons geval Turkey Vultures, en die zijn groot)) alle moeite waard maakt.
    Tjezus wat een mooie vakantie hebben jullie
    XXX van Rogier (en natuurlijk ook van Mirjam en Rueben)