Blue River - Mount Robson - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Blue River - Mount Robson - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Blue River - Mount Robson

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

21 September 2009 | Canada, Mount Robson

Maandag 21 september

Vandaag worden we in de mist wakker na een behoorlijk koude nacht. Na een lekker rustig ontbijt gaan we richting de waterexcusie. Aldaar zijn we de enige maar 1 boot is al vertrokken; we overleggen met de gidsen en bekijken de boten. De volgende trip is gegarandeerd en daar gaan 30 ouderen bij mee waardoor hij wat korter duurt dan normaal; de hike naar de waterval komt daarbij te vervallen; tja dat is een goed argument voor een prijsonderhandeling! Na wat dubben besluiten we toch met z’n 3-en samen met deze trip mee te gaan; Laura krijgt haar reddingsvest aan en we kleden ons allemaal warm want koud is het zeker.

Om 10.20 uur is het zover en gaan we met een open platte boot de rivier op. Zodra de gids het vermogen vol open trekt blijkt hoe hard deze boten kunnen; het lijken wel zodiacs! We vliegen over het water en Laura is daar niet helemaal blij mee; gelukkig doen liedjes wonderen. Op een groot open meer minderen we vaart en gaan we op zoek naar beren bijgestaan door een aparte boot met alleen een scout daarin. Dat rustig varen en dobberen vind Laura niks en het wordt dus toch brullen en afleiden ook omdat er op de voorplecht een hond ligt en daar wil ze natuurlijk heen. We krijgen uitgebreid uitleg over het leven van de beer maar hebben helaas pech; geen beer of ander dier gezien! Wat jammer nou; terug gaat weer op volle toeren en dit keer genieten we er allemaal van. Het was een leuke trip over een mooi meer maar helaas dus zonder de dieren waar we zo op gehoopt hadden!

Toen door naar onze volgende stop Mount Robson NP vlak voor de grote parken van Jasper en Banff. Onderweg weer een afwisselend landschap met bergen, veel meren en riviertjes en maar heel zelden een dorp ofzo. Dit keer zagen we 2 herten die we ook nog goed hebben kunnen fotograferen en filmen; helemaal leuk!

Bij Mount Robson een mooie camping gevonden met een plek aan een snelstromende rivier met schitterend helder (ijs-)blauw water. Terwijl we net een opname van de omgeving wilde maken kwam er een bold eagle (visarend) voorbij vliegen die net iets buiten bereik in de boom ging zitten. Wel gaaf; want dat is nummer 2 deze vakantie!

Na een lekker avondmaal en een kennismaking met een erg nieuwschierige eekhoorn zitten we nu lekker te lezen bij spaarzaam licht omdat we hier geen mogelijkheden hebben van water of electriciteit aansluiting. We moeten het dus doen op de accu van de camper en met de watervoorraad die we hebben….dit is het echte kamperen!

Wie weet zien we aan dit watertje nog meer wild en hopelijk morgen de Mount Robson in volle glorie…

Km gereden: 144 km
Km totaal: 1729 km
Plaats: Mount Robson
Camping: Robson Shadows campground

• 24 September 2009 - 10:00

Marja:

Ik zet hier even een berichtje zodat John niet weer wil opvallen in zijn eentje. Dag John