Wells Gray - Blue River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Wells Gray - Blue River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Wells Gray - Blue River

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

20 September 2009 | Canada, Blue River

Zondag 20 september

Wat is het vanacht al flink afgekoeld; gelukkig hebben we een goede kachel in de camper met termostaat dus die is regelmatig aangegaan. Voor het ontbijt weer lekker naar de Ranch gegaan en aldaar genoten van een goed Canadees ontbijt inclusief scambled eggs, bacon, toast en pancakes. Tijdens het ontbijt bleek al dat Laura erg moe was ze viel letterlijk steeds om dus toen hebben we haar eerst maar terug in bed gestopt om wat bij te slapen. Wij zijn heerlijk met onze boeken in het zonnetje gaan zitten wat inmiddels doorkwam. In tegenstelling tot gisteren is het vandaag een mooie zonnige dag en nog lekker warm ook. De kleine sliep zo goed dat we tot de lunch zo heerlijk gezeten hebben en daarna zijn we nog even met haar in het kleine speeltuintje wezen spelen. Wat had ze een lol! Toen het natuurpark weer in om de hoogste waterval te gaan zien; Hemcken falls. Het was inderdaad indrukwekkend met een verval van ruim 100 meter; na wat plaatjes schieten zijn we in de camper gestapt om naar onze volgende plaats te gaan.

We gaan het volgende stuk reis opdelen in kleinere stukken om het voor Laura wat makkelijker te maken; vandaag rijden we tot Blue River en dan gaan we morgen door naar Mount Robson. De reis gaat voorspoedig en nog voor 18 uur komen we op de camping aan. Overal zien we aankondigingen van een excursie op het water om beren te zien en die gaan we morgen doen! Helaas moeten we dan wel ieder apart gaan omdat het een open boot is en dat durven we met Laura niet aan (voordeel geen discussie over wie de foto’s mag maken..en wie filmt).

Samen met de eigenaar van de camping doe ik de was; tja dat hoort erbij maar hij maakt het met zijn verhalen wel een leuke bezigheid. Hebben we in ieder geval voor de komende tijd weer schone spullen. Terwijl Jeroen aan het koken is genieten we van een mooie zonsondergang die de omliggende bergen met sneeuw een mooie roze gloed geven.

Voor het eerst sinds Lillooet kunnen we ook weer internet op om de verslagen bij te werken en de leuke reacties te lezen. Mobiel zijn we al een hele tijd niet meer bereikbaar dus die is gedegradeerd tot wekker. Nu nog lekker even een spelletje yatzee spelen.

Km gereden: 220 km
Km totaal: 1585 km
Plaats: Blue River
Camping: Blue River Campground

• 21 September 2009 - 06:58

Gerard En Marja:

Leuk van Laura in die rugdrager.Met dat stampvoeten. Ik zie het helemaal voor me. Gelukkig dat het weer wat beter is maar ik durf te wedden dat het bewolkt ook geweldig is daar. Dikke kus

• 21 September 2009 - 08:16

Yvonne:

Hoi Jeroen en Marjolein en Laura natuurlijk,
    wat ontzettend gaaf allemaal dat jullie zoveel beren hebben gezien en dan ook nog zo'n enorme vogel! Wat heerlijk om er nu te zijn (wij dan in gedachten natuurlijk en via jullie verhalen en foto's) en wat een prachtige herinneringen om nog eens ontspannen aan terug te denken (voordat je de dansvloer opgaat in een wedstrijd ..)
    Groetjes en een knuffel,
    Yvonne

• 21 September 2009 - 10:44

Anton En Martine:

Wat een avontuur! Kan je je hier toch niets van voorstellen he, beren in het bos! Superleuk om elke keer jullie verslagen te lezen, het is net alsof je er helemaal in zit. Veel plezier nog! Dikke kus van Eva voor Laura

• 22 September 2009 - 11:19

John:

marjolein mag ik een actiefoto van jeroen met beer?

Graag in de vrije worsteling of sprint want jeroen geeft aan heel hard te kunnen sprinten (en dat is ook zo).

Veel reisplezier en een dikke knuffel voor Laura

• 22 September 2009 - 14:38

Mijna:

hallo wij hebben met plezier het dagboek door gelezen wij zijn niet jaloers hoor wat fijn dat jullie zo genieten
    met die beren ben ik niet zo gelukkig geniet er nog lekker van
    liefs p m knuffel voor laura

• 23 September 2009 - 07:20

Mirjam:

Hoi Jeroen, Marjolein en Laura,
    Ik heb zojuist even bijgelezen over de afgelopen week. Niet eerder tijd gehad met een ziek kind (waterpokken). Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten van alles om je heen en elkaar.
    Groetjes, Mirjam (ook van Rogier en Rueben)

• 23 September 2009 - 08:30

Pauline :

Hoioi reizigers
    Vervang het woord 'camper' in jullie verslagen door 'huifkar' en ik ben in een serie van het kleine huis op de prairie beland. Erg leuk! De meiden hier vinden het maar een raar idee dat jullie zomaar beren kunnen tegenkomen, stadse juffertjes als het zijn. En om jullie ook even jaloers te maken: het is prachtig herfstweer hier, heerlijk zonnetje, mooie herfstkleuren, volop kastanjes en beukenootjes te vinden. Er is 1 minpuntje: we moeten werken..... Doegjes en nog veel plezier!
    Pauline + family