Wells Gray National Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Wells Gray National Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Wells Gray National Park

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

19 September 2009 | Canada, Clearwater

Zaterdag 19 september

Wat leuk zoals jullie allemaal reageren op onze reisverslagen. We gaan jullie reacties iedere keer snel bekijken als we online kunnen komen.

Weer lekker op tijd wakker, we hebben goed geslapen. We willen vandaag lekker Wells Gray in maar tot onze schrik regent het hard. Eerst maar even rustig wakker worden en lekker douchen. Hele goede douches en mooi en goed schoon sanitair hier.
We gaan lekker ontbijten in het restaurantje op de Ranch. Een echt amerikaans / Canadees ontbijt. Scrumbled eggs, bacon en pancakes. Dat was lekker. Gek daar hoef ik thuis ’s morgens niet aan te denken maar hier is dat gewoon lekker.
Het regent nog steeds en we gaan eerst maar naar het dorp Clearwater waar een “farmers market“ is. De markt is bijzonder klein maar we staan nog wel even gezellig met een stel belgen die hier zijn komen wonen en belgische chocolade verkopen. We kopen ook nog een leuk gebreid vestje voor Laura. We doen ook nog een paar boodschappen. Het weer begint al iets op te knappen.
et We gaan het park weer in. We gaan eerst naar de Saphate falls. Maar 10 minuten lopen maar wel een hele mooie hoge waterval.
We willen Laura nog even goed laten slapen maar de parkeerplaats is voor ons niet leuk om te zitten. We rijden door naar Dawson Falls. Hier kan Laura lekker slapen. Van het buitenzitten van ons komt niets terecht. Er was ondertussen weer een hele dreigende lucht gekomen en het begint enorm te gieten. Een ware wolkbreuk met onweer.
Ik gaan lekker zitten lezen in de camper en Marjolein is druk bezig met haar Sudoko boekje en ze ook nog even in slaap.
Als de beiden dames wakker worden is het weer droog en lopen we nog even naar de Dawson Falls, ongeveer een kwartiertje lopen. Wat een mooie waterval. Laura is zo gek op de rugdrager dat ze helemaal begint te stampvoeten van enthousiasme als ze hem ziet. Als ze er in zit en we gaan liedjes met haar zingen dan zit ze helemaal enthousiast heen een weer te swingen.
Daarna rijden we langzaam terug naar de Ranch en houden we goed in de gaten of er nog beren zijn. Helaas geen beren te zien.
We halen ’s avonds lekkere steaks op in het restaurant. ’s Avonds spelen we nog een paar spelletjes yathzee. Heerlijk, weer een fantastische dag.

Km gereden: 89 km
Km totaal: 1365 km
Plaats: Clearwater (Wells Gray national park)
Camping: Trohpy Montain Buffelo Ranch