Wells Gray National Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Wells Gray National Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Wells Gray National Park

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

18 September 2009 | Canada, Clearwater

Vrijdag 18 september

We worden wakker rond 7 uur na een heerlijke nacht slapen. Lekker douchen en vervolgens de buurman zien vertrekken met zijn prive-helicopter…tja verschil moet er wezen zijn camper is ook ruim 40 feet (die van ons maar 25…….)!
In het dorp getanked voor Can$1,11/liter omdat we niet weten wanneer we weer een tankstation tegen komen, maar het is het duurste tot nu toe. Toen eindelijk op weg om via `100 Miles House´ naar Clearwater te gaan waar het Grey Wells NP onze volgende bestemming is. De weg is gelukkig niet zo slecht als gisteren en de omgeving heel mooi en afwisselend. Eerst rijden we langs een canyon door een heel droog stuk daarna gaat de weg door een vlak gebied met waanzinnig mooie meren om te eindigen in een bergachtig stuk met bossen.

Kleine dorpjes liggen op de route waar vroeger naar goud gezocht werd en nog steeds is dit aan de bouw terug te zien. Bij een meertje eten we onze lunch alvorens weer verder te gaan. Laura slaapt het eerste deel van de trip lekker, maar moet daarna wat meer bezig gehouden worden. De lange rit van bijna 300 km vraagt veel van haar.

Onderweg hebben we weer wild gezien; eerst een paar herten, nog een bruine beer en als topper een grote bold eagle (visarend) aan de waterkant! Helemaal top!
Bij Grey Wells hebben we nog lekker een apfelstrudel gegeten bij de lokale bakker alvorens het park in te rijden naar onze kampeerplek voor de komende 2 nachten; de Trophy Montain Buffelo Ranch (zie ook hun website). Oftewel we gaan ‘kamperen bij de boer’ alleen dan in het wild en met paarden en bizons als vee. Aldaar een mooie plek gekregen en s´avonds heerlijk een bizon steak gegeten in het restaurant. Laura heeft lekker warm gegeten maar was verder vooral bezig om er vandoor te gaan en ze heeft nog gelijk ook na zo’n lange dag in de auto. Gelukkig is er een leuke ‘peuterspeelplaats’ bij en daar heeft ze heerlijk van de glijbaan af kunnen gaan.

Nu zitten we weer lekker rustig een boek te lezen en te genieten van een stuk heerlijke cheesecake (dat wordt flink lopen morgen om de kilo’s te verbranden).

Km gereden: 318 km
Km totaal: 1276 km
Plaats: Clearwater (Wells Gray national park)
Camping: Trohpy Montain Buffelo Ranch

• 22 September 2009 - 11:16

John:

Leuke verslagen hoor, ik geef hier mijn commentaar omdat nog niemand onder dit verhaal heeft gereageerd. En ik val dus graag op.

Goed dat die meid zich zo perfect opsteld, wel jammer van het stoppen met warm eten. Komt wel weer goed na 3 dagen krijgt ze vanzelf honger.

Even een berichtje uit Capelle aan den IJssel, Joyce heeft haar zwemdiploma A gehaald. Een zucht van verlichting bij de ouders. Binnenkort geen oververhit structurele zwembad bezoeken meer. Alleen B er nog bij en klaar. Jullie zwembadentijd komt nogwel met die dame.

Nog heel veel plezier en we houden contact!