Whistler - Lillooet - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Whistler - Lillooet - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Whistler - Lillooet

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

17 September 2009 | Canada, Lillooet

Donderdag 17 september

Bij het opstaan bleek al gauw dat het slechte weer van gisteren gelukkig voorbij was en de lucht klaarde steeds verder op. Lekker in de camper een douche genomen en na een ontbijt met muesli en brood zijn we naar Whistler zelf gegaan. Omdat het redelijk koud was in de ochtend hebben we ons goed aangekleed voor deze trip; we gaan tenslotte naar boven toe met de gondel naar een hoogte van bijna 2,000 meter. Laura zit in haar nieuwe winterjas en dikke jeans als een prinses bij Jeroen op de rug in de drager.

Tijdens de gondeltrip omhoog was het voor de eerste keer raak deze vakantie; jawel we hebben onze eerste bruine beer gezien! Een jonkie maar wel een beer! Bovenaan gekomen zaten we redelijk in de mist vanwege de nog optrekkende bewolking, maar daartussendoor was het uitzicht naar alle kanten adembenemend! Om ons heen was men ook nog volop bezig met de voorbereidingen voor de winterspelen van 2010. Na een korte wandeling op Whistler mountain zijn we met een spik-splinter-nieuwe gondel doorgestoken naar de andere ‘skiberg’ Blackcomb mountain. Deze lift verbindt 2 bergtoppen en is uniek in zijn soort en lengte. En om iedereen nu nog jaloerser te maken; vanuit die lift zagen we beer 2 en Jeroen zelfs beer 2 en 3! Bij Blackcomb mountain eerst lekker even gelunched alvorens aan een korte wandeling te beginnen die door de hoogte waar we zaten toch best pittig was. Tijdens de wandeling nog een chipmunk gezien (soort mini-eekhoorn).

Rond 14 uur met de gondel weer terug naar de andere berg en jawel dit keer was het op hetzelfde stuk als tijdens de heenreis weer raak; een groot aantal beren was er bezig om bessen te plukken als voorbereiding op de winterslaap! De teller slaat door naar ruim 15 en ik besluit nog een ronde extra te maken voor wat meer foto’s terwijl Jeroen met Laura lekker wat ging drinken. Dat foto maken is gelukt (hopelijk staat er binnenkort eentje hier op de site) en toen ik weer terug was op Whistler mountain zijn we gezamelijk naar beneden gegaan. Deze gondel deelde we met niet echt ‘grundlige Deutschers’ waardoor de grote bruine beer die ik toen spotte door hun echt niet gezien werd. De beren-teller staat voorbij 20 en nu stoppen we maar met tellen!

In Whistler zelf hebben we voor Jeroen een gaaf t-shirt gekocht en toen zijn we op weg gegaan naar onze volgende bestemming Lillooet. Een weg van ruim 120 km die ons over een schitterende bergpas voerde waarbij de wegconditie meer slecht dan goed was en we meer stijl omhoog en omlaag zijn gegaan dan rustig vlak. Maar de pas was schitterend en compleet met gletchers en gletchermeren.

Uiteindelijk kwamen we rond 19 uur op de volgende camping aan en daar hebben we met z’n 3-en lekker brood gegeten. Laura heeft namelijk besloten dat ze geen warm eten meer lust maar alleen nog maar op brood, yoghurt en fruit leeft…..(peuters….) Morgen door naar het volgende nationale park; ik ben benieuwd!

Km gereden; 135 km
Km totaal: 958 km
Plaats: Lillooet
Camping: Cashoo creek

• 18 September 2009 - 17:09

Gerard En Marja:

Gelukkig zijn wij niet jaloers hoe kom je erbij.
    Ik zie gewoon helemaal grijs van jaloezie. En wat ziet Laura er schattig uit in de rugdrager. Enne fijn dat het weer opkapt. Ik heb me telefoon op jullie tijd staan en dan zie elke keer wat een andere tijd jullie hebben. Gek hoor.
    Kuzzzzzz

• 19 September 2009 - 00:50

Lucienne:

Heee!!!
    Gaaf dat jullie al zoveel beren hebben gezien!
    Leuke foto's die op de site staan.
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben:).
    Liefs,

• 19 September 2009 - 07:58

Marina:

Ziet er allemaal super uit zeg !!
    Geniet nog maar ff lekker verder ... het is zo weer voorbij !!
    Liefs,

Marina

• 20 September 2009 - 08:50

Ilja:

Geweldig. Het ziet er prachtig uit! Nog veel plezier!

groet
    ilja

• 20 September 2009 - 11:52

Rogier En Mirjam:

Pas maar op straks zie je door de beren het bos niet meer.
    Ook nog op de skischans gestaan (uitzicht meestal spectaculair) of zijn die nog niet klaar?
    Foto's zijn erg mooi!

• 20 September 2009 - 20:30

Norbert & Pauline:

Heee luitjes,
    Leuke reisverhalen. Gaaf dat jullie toch elke keer weer een verhaaltje achterlaten (leuke soite trouwens). Gelukkig duurt het nog even voor het 3 october is, dan hebben jullie nog een lekkere periode voor de boeg.
    Het gaat jullie goed en tot gauw.