Sechelt - Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Sechelt - Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Sechelt - Whistler

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

16 September 2009 | Canada, Whistler

Woensdag 16 september

Daar gaan we dan, we rijden naar de veerboot bij Langdale (naar Horshoe Bay). We waren vanmorgen al vroeg wakker, 5 uur. Laura ook en ze kwam bij ons op bed spelen. Dat is leuk dan kan je springen, rollen en dollen zonder er bij stil te staan dat papa en mama misschien nog even willen slapen. We zijn daarom om 7 uur maar met haar gaan douchen in de wasruimte.
We komen om 9:50 aan bij de veerboot. Die een klein half uurtje later zal vertrekken. We halen nog even wat koffie en thee met een kleine versnapering. Om toch een beetje goed wakker te worden. Het weer is bewolkt en het begint nu ook te regenen.

Op de veerboot is het nog behoorlijk druk en de regen zet flink door. We rijden vanaf de veerboot op de “Sea to Sky Highway” richting Whistler waar we vanavond willen overnachten. Bij het stadje Squimish gaan we nog even wat boodschappen doen en benzine tanken. We blijven er ook nog op de parkeerplaats staan zodat Laura nog even rustig kan slapen; maar dat doet ze natuurlijk niet dat doet ze straks pas als we weer aan het rijden zijn…en het blijft maar steeds hard door regenen.

Bij Whistler aangekomen zijn ze druk aan de weg bezig. De laatste werkzaamheden om alles klaar te hebben voor de Olympische winterspelen. Maar dat is niet leuk met zo’n brede kolos van een camper door een smal afgezet baantje bij de werkzaamheden. Op de camping aangekomen ziet alles er nog heel uit….! Maar goed het regent nog steeds flink door. De camping is echt duur, 59 dollar voor een nacht (en dan ook nog betalen voor de douches). Twee keer zo duur als welke andere camping dan ook die we hebben gehad. Afzetterij. Maar dat kunnen ze vragen. Enige camping in de wijde omgeving.

Wel een goede plek. Het blijft regenen en we maken Laura klaar om in bed te stoppen. Zelf blijven we nog een tijdje lekker lezen. Hopen maar dat het morgen beter weer is.

Km gereden; 138 km
Km totaal: 823 km