Sechelt - Reisverslag uit Sechelt, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Sechelt - Reisverslag uit Sechelt, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Sechelt

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

15 September 2009 | Canada, Sechelt

Dinsdag 15 september

Wat een heerlijke rustige nacht hebben we gehad en we hebben zowaar alles kunnen doen op de accu van de camper! Vandaag gaan we met de ferry van 10.10 uur naar het volgende deel van de sunshine coast door. Alvorens we inschepen op de boot heeft Laura de grootste lol met allerlei honden die toch wel vaak erg groot blijken te zijn!
De overtocht gaat goed en we staan lange tijd te genieten van het mooie uitzicht buiten terwijl we door de fjord varen. Aan de andere kant rijden we via de kustweg, waarbij je meer niet dan wel de kust ziet, richting onze volgende stop Sechelt. Onderweg proberen we bij de kust te komen omdat deze bekend staat als een deel waar zich vaak en veel orka’s bevinden maar het lukt ons niet.

Bij het information centre in Sechelt nog een kaart opgehaald van het plaatsje en toen op zoek naar een RV park. De eerste was niet alleen erg duur maar lag pal aan de weg met allemaal plekken vlak op elkaar. Dan maar door naar optie 2; die lag aan de Sechelt Inlet en bleek een goede keuze te zijn; mooie plekken en zelfs nog een kleine speeltuin (Bayside RV & campground). Na een late lunch hebben we Laura lekker in bed gestopt en zijn wij heerlijk buiten gaan lezen in het zonnetje. Daarna even naar de speeltuin toe en al lopend geprobeerd bij het water te komen omdat daar steeds watervliegtuigjes vertrokken. Helaas lukte dat niet. Toen terug naar het dorpje waar we bij de plaatselijke Chinees een heerlijk buffet gegeten hebben en Laura haar buikje rond gegeten heeft aan het fruit (ander eten wilde ze niet; hoezo peuter pubertijd?).

Daarna naar de boulevard gelopen voor een mooie romantische zonsondergang alvorens we weer in ons huisje op wielen terug naar de camping gingen. Oh ja daar stonden allemaal ‘beer-waarschuwingen’omdat deze regelmatig op de camping kwamen zoeken naar eten……de laatste was 3 weken geleden gespot…..

Laura lekker in haar tentje gestopt en wij hebben de avond verder in de reisboeken gezeten en onze boeken gelezen. Morgen nemen we afscheid van dit deel van Canada.

Km gereden; 89 km
Camping: Bayside RV & campground

• 17 September 2009 - 11:34

John:

geweldige foto's! ben blij weer van jullie te "horen". Duurde dit keer toch wel even voordat er weer contact was. Laterrrrr

• 18 September 2009 - 07:05

Gerard En Marja:

Gave camper hoor is er nog een beetje mee te rijden?? Hopen dat het weer ook een beetje mee wil zitten. Foto's zijn ook heel leuk.
    Wel heel gaaf dat Laura al heeft leren rijden in de camper. Hahaha

• 18 September 2009 - 08:33

Yvonne:

Wat een schitterend land is Canada toch! Prachtige foto's van jullie en de omgeving. Fijn dat Laura ook zo lekker gaat. Zo geniet je toch meer, nietwaar?
    Valt het rijden met een camper nu mee? Wel een eng idee dat er beren zo dichtbij kunnen zitten. Vooral doorzingen hoor!