Saltery Bay - Reisverslag uit Powell River, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Saltery Bay - Reisverslag uit Powell River, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Saltery Bay

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

14 September 2009 | Canada, Powell River

Maandag 14 september

Vandaag lekker vroeg op pad. We willen de boot halen van 10:10 vanaf Comox naar Powell River. Om daar te komen moeten we zeker nog een uur rijden. We moeten dus uiterlijk om 8:30 vertrekken vanaf de camping. Deze camping geeft ons echt een fijn gevoel. Lekkere sfeer en ruim staan in de natuur.

We vertrekken op tijd en rijden naar de veerboot. Weer een mooie overtocht, het weer is niet zo mooi. Erg bewolkt maar gelukkig geen regen. We gaan lekker koffie en thee drinken in het café op de boot. We eten er ook nog even iets bij. De overtoch duur 1 uur en 20 minuten.

In Powell River gaan we nog even wat boodschappen doen. Het water halen gaat makkelijk hier door middel van het bijvullen van jerrycans met water. We eten nog een hapje op de parkeerplaats. Het plaatsje Powell River doet leuk aan met veel mooie huizen die op de zee uitkijken.

Daarna rijden we aan het begin van de middag door richting Saltery Bay. Dit is het punt aan een “fjord” waar we ook de volgende veerboot moeten nemen. Vlak daarbij is een heel klein provincial park met een campground. Wat is het hier mooi. Het is een bos met hele hoge naaldbomen, begroeid met allerlei mossen. Het geeft bijna een tropische indruk.

We gaan nog lekker een korte wandeling maken door het bos. Laura vind het heerlijk in de rugdrager. Ze geniet net zoals ons van het lopen. We komen aan het eind uit bij de zee. Een hele mooie wandeling. We gaan nog even lekker met Laura spelen.

Marjolein probeert na het eten nog een vuurtje te maken maar komt na een tijdje verdrietig weer naar binnen. Het hout blijkt veel te nat te zijn om het aan te kunnen krijgen.

Laura gaat daarna naar bed en geeft geen kik meer ze is echt enorm moe. Weer een hele fijne dag.

Km gereden: 110
Km totaal: 596