Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Campbell River

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

13 September 2009 | Canada, Campbell River

Zondag 13 september

Heerlijk uitgeslapen op de mooie rustige camping bij Strathcona NP. Na een lekkere douche zijn we op pad gegaan; we willen vandaag gaan wandelen in het park. Het eerste deel rijden we in de motregen, maar hoe dichterbij we bij het park zelf komen hoe beter het weer wordt. Onderweg komen we langs vele mooie kleine maar vooral ook hele grote meren omgeven door woeste bergen. Na een korte stop bij het information centre waar we uitleg hebben gekregen van een zeer behulpzame ranger komen we aan bij de eerste bestemming; Karst Creek. Daar zit een boothelling bij waar we een mooi uitzicht over het Butter Lake hebben en Laura en ik hebben nog even in het water gestaan maar wat was dat koud! Na een lunch die we deels buiten deels binnen gegeten hebben vanwege de grote aantallen wespen zijn we de route gaan lopen. Het was een mooie boswandeling met als hoogtepunt een waterval en een beekje wat eerst onder de grond verdween en verderop weer tevoorschijn kwam. We blijven onderweg vrolijk doorzingen want je weet nooit of je een beer tegenkomt en Laura vindt dat allemaal mooi en gezellig. Daarna doorgereden naar de andere kant van het NP over highway 28. Een korte wandeling gedaan naar Lady Falls; een erg mooie waterval waar nog veel water doorstroomde. Vandaar zijn we terug gereden naar onze camping met even een korte tussenstop voor wat foto’s en de avondhap van Laura (de eerste sinds we er zijn want daarvoor wilde ze steeds niet omdat ze te moe was). Bij de camping nog voor onszelf gekookt en toen in de camper aan het reisverslag gewerkt en daarna aan de verdere plannning van de reis. Morgen moeten we in ieder geval vroeg op om de boot te kunnen halen!

Km gereden: 160
Km totaal: 486