Lake Louise - Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Lake Louise - Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Lake Louise - Banff

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

25 September 2009 | Canada, Banff

Vrijdag 25 september

Best spannend hoor zo slapen op een camping waar zelfs ‘s avonds nog gepatrouleerd wordt door rangers omdat hier veel beren (incl. grizzly beren) zitten. Maar wij hebben er gelukkig geen gezien, ook niet toen ik ‘s morgens vroeg naar de douche’s ging. Wat was het koud buiten maar wel strak blauw en al snel werd het weer heerlijk warm weer.

Vandaag gaan we naar het beroemste meer van Canada; Lake Louise. Daar zijn we lekker vroeg waardoor het nog niet helemaal overvol is. We lopen een stuk rondom het meer en genieten van de steeds andere uitzichten over het meer. Andere wandelingen zijn nu niet echt te doen omdat daarvoor een minimum aantal personen van 4 telt per groep vanwege het grote aantal grizzlies in de bergen…..OK laat dan maar….wij houden het voor vandaag wel bij het rondje om het meer..(sorry John geen foto van Jeroen die achterna gezeten wordt door een beer)

Daarna door naar een ander mooi maar minder beroemd meer; Lake Moraine. Onderweg weer genoten van de gletchers en de mooi herfsttinten. Dit meer heeft een waanzinnig diepturquoise achtige kleur die mooi afsteekt bij de omgeving. Ook daar een stukje gewandeld; toen even lekker wat gedronken terwijl Laura haar favoriete spelletje voor buiten deed; heuvel af – heuvel op. Conditie training krijg je daarvan!

Vervolgens eind van de middag richting Banff gegaan niet via de highway maar via de oude weg die bekend staat om het vele wild wat er leeft en mogelijk te zien is. We hebben erg langzaam gereden; genoten van alle uitzichten en de omgeving; sporen gezien waar dieren gelegen hadden maar ze ook zien vandaag; helaas niet! Erg jammer maar niks aan te doen; morgenvroeg vroeg doen we een 2e poging.

In Banff door naar de camping die wat meer op massa productie lijkt; we staan achter elkaar in rijen opgesteld en zijn dan aangesloten op de electriciteit en hebben elk een eigen picknick tafel erbij. Lekker lasagna gegeten en gekeken wat we verder gaan doen met nog een week te gaan!

Km gereden: 85 km
Km totaal: 2271 km
Plaats: Banff
Camping: Mount Tunel II campground

• 27 September 2009 - 16:18

Mijna:

mooie foto van laura
    wat hebben jullie een fijne vacantie
    we zien het weer voor ons
    wat is het daar mooi he
    de meren en de bergen
    laura wil gewoon naar zegt ze met dat woordje liefs p m dag familie

• 27 September 2009 - 18:05

Lucienne:

Whauuw wat is die foto van Lake Louise mooi! Ik ben jaloers op jullie. Ook een mooie foto van Laura.
    Veel plezier nog!
    Liefs Lucienne

• 27 September 2009 - 19:56

Pauline:

Mooie foto's, zeker die van Lake Louise! Hebben jullie het heel misschien heel vaak over Lake Louise gehad en maakt Laura daar awoesj van? Wie weet. Kon je maar in haar hoofdje meekijken, niet?
    Leuk dat het zo goed gaat met jullie en haar!

• 28 September 2009 - 05:32

Marina:

Wat vervelend allemaal zeg ... wat een ellende ... hihihi..

Fijn dat Laura het ook zo goed doet ... wat een pretletter op die foto zeg !! Lief !!

Nou .. geniet nog maar lekker hoor ...
    't Is jullie gegund.

Dikke knuffel

• 28 September 2009 - 11:13

Anton En Martine:

Wat apart dat het de temperaturen zo wisselen daar! De ene dag lijkt het hartje winter en de andere dag is het weer 30 graden! Awoesj is een ander woord voor "papa ren nou eens met me mee die berg op en af", wisten jullie dat niet? Groetjes en geniet nog even lekker.

• 29 September 2009 - 15:43

Yvonne:

Ben een aantal weg geweest voor bijscholing en nu lekker alles bijgelezen.
    Wat een schitterend land lijkt dat toch, Canada, hoop er nog eens te komen.
    Awoesj, heb er over nagedacht, wellicht: laten wij nog eens lekker de heuvels op en af rennen???
    Genoeg beweging zo te lezen, is goed, blijf je in de danskleding passen!
    Mooie foto's!!

• 29 September 2009 - 15:45

Yvonne:

Zie net de reactie van Anton en Martine; zie je wel dat awoesj, lekker rennen heuvel op heuvel af betekent?

• 29 September 2009 - 16:34

Jeroen En Marjolein:

Tja als jullie het zo met elkaar eens zijn dan moeten wij nog maar een heel aantal keer met haar de heuvels op en af rennen....!!!

• 29 September 2009 - 16:35

Laura: