Rondwandelen bij Hadrian's wall - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu Rondwandelen bij Hadrian's wall - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen en Marjolein - WaarBenJij.nu

Rondwandelen bij Hadrian's wall

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marjolein

20 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Weer: mooi, lekker warm maar wel met wind
Vandaag is het vaderdag en dat moet natuurlijk eerst even gevierd worden. Helaas voor Jeroen niet met croissants enzo op bed want dat gaat niet lukken hier op de camping of in de caravan maar wel met een mooi zelf versierd cadeau van Laura. Het is een fotolijstje met haar foto erin gemaakt van een CD doosje en helemaal beplakt met kleine dingetjes. Een boekenlegger van mij maakt het feestje compleet.
Zo over naar de dingen van de dag…..na een heerlijk ontbijt hebben we onze loopspullen ingepakt want we willen vandaag een stuk van de oude Romeinse muur gaan lopen die zij destijds van oost naar west gebouwd hebben om de Kelten buiten de rest van Engeland te houden.
We vinden een mooie start en vanaf daar gaat het stijl omhoog en stijl omlaag over de rosten heen langs de Hadrian's wall voor bijna 2 miles. Fantastische vergezichten onderweg en de diverse schaapjes en andere lopers. Het pad was goed bezocht en vele waren aan het picknicken voor vaderdag! Bij een mooi meer omgekeerd en via de velden terug naar de parkeerplaats.
Na de lunch en slaapje van Laura zijn we het dorpje kort ingegaan voor wat boodschappen toen lekker naar een echte engelse pub gegaan voor een heerlijk maaltje. Het was de "twice brewed" in het dorpje "once brewed"; jammer dat we zelf geen bier drinken maar het moet wel goed zijn met zulke namen!
Zo hebben we toch een beetje vaderdag gevierd vandaag!
Kachel moest weer aan want het koelde weer flink af in de avond.